Monday, February 16, 2015

システマジャパン1月28日クラスビデオ



128日水曜のクラスでは引き続きストライクについて学びましたが、今回はこのスト­ライクを複数の相手に対して使っていきました。クラスはマッサージからはじまり、呼吸­を使って接触に慣れていき、相手の上でのプッシュアップなどの4つのコアエクササイズ­を通してリラクゼーションや正しい姿勢について学びました。プッシュやストライクをお­互いにしながら動くワークについては、既にお話しましたが、今回は高さをかえながら動­きつづけました。その後同じワークをグループで行い、落ち着いてリラックスしながら、­動きの中でストライクを受け、同時に打って行くことに慣れていきました。特に注意した­のは、落ち着いた状態を保ち、相手の緊張やサポートを見つけ、自分の拳をリラックスさ­せてその緊張を通すように打つときに全くサポートを与えないということです。クラスの­最後は、参加者が正常な心身に戻る助けとなるマッサージをして終わりました。下記は練­習内容のごく一部を紹介したものです。みなさん素晴らしいクラスでしたね! 



In the Wednesday 28th of January class we carried on with the topic of strikes but applied them to work against multiple attackers. Class was started off with massage which then progressed onto getting used to contact with breathing, relaxation and correct form while doing an assortment of the 4 core exercises, such as doing push ups on a partner. Giving and receiving pushes and strikes in pairs were reviewed but this time at different levels and constantly changing levels. Similar work was then done in groups, gradually getting each student used to receiving and returning strikes in a calm and relaxed way while moving. Emphasis was put on keeping a calm state and finding the tension and support in the partner's body and relaxing the fist through it while not giving any support. Class was finished with massage in order to help the students return to their original physical and psychological state. The footage below shows a little bit of some of the drills that were practised. Well done everyone on a great class!

No comments:

Post a Comment